Elektryczna rewolucja Volkswagena nabiera tempa
Volkswagen jest jednym z pierwszych największych koncernów motoryzacyjnych, które otwarcie zapowiedziały silną elektryfikację swojej oferty. Jej zwiastunem stał się model ID.3, który jest pierwszym samochodem z zupełnie nowej gamy pojazdów z napędem elektrycznym. Cieszy się on coraz większym zainteresowaniem potencjalnych nabywców, o czym najlepiej świadczą wyniki sprzedaży. Już niebawem w salonach pojawi się kolejny model – ID.2, który będzie jednym z najtańszych aut elektrycznych na rynku.
Konieczność zmian w motoryzacji
Nie ulega wątpliwościom, że w najbliższych latach motoryzacja przejdzie niemałą rewolucję. Wynika to przede wszystkim ze zmian prawnych, które wprowadzą za jakiś czas zakaz sprzedaży pojazdów z napędem spalinowym. Producenci samochodów mają tego świadomość, w związku z czym już od pewnego czasu przygotowują się do nowych realiów. Najlepszym tego przykładem jest niemiecki Volkswagen, który jest jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Systematycznie rozbudowuje on swoją linię modeli z napędem elektrycznym, które w niedalekiej przyszłości zastąpi auta dobrze znane również z polskich dróg.
Volkswagen ID.3 – „Garbus” XXI wieku
Volkswagen ma w swoim dorobku dwa samochody, które zmieniły oblicze motoryzacji. Pierwszym z nich jest legendarny Typ 1 nazywany w Polsce „Garbusem” oraz niezwykle popularny Golf. Wiele wskazuje na to, że dołączy do nich elektryczny ID.3. Samochód w ciągu zaledwie roku od swojego rynkowego debiutu zaskarbił sobie serca kierowców w wielu krajach świata. Do końca września 2021 roku koncern z Wolfsburga zebrał 144 tysiące zamówień, dzięki czemu stał się on najchętniej wybieranym autem z napędem elektrycznym w Europie. Co ciekawe, połowa z nich dotyczy osób, które nigdy wcześniej nie jeździły samochodem z logo Volkswagena.
ID.3 dostępny jest w dwóch wariantach mocy – 145 KM oraz 204 KM. Słabsza wersja wyposażona jest w najmniejszą baterię (58 kWh), z kolei mocniejsza oferowana jest w dwóch konfiguracjach – 58 albo 77 kWh. Deklarowany przez producenta zasięg waha się od 426 do 555 km.
ID.5 – elektryczny SUV w stylu coupe
W 2022 roku w salonach Volkswagena pojawi się kolejny elektryczny model. Będzie to ID.5, czyli tak naprawdę ID.4 w wersji ze ściętym dachem. To znakomita propozycja dla osób prowadzących aktywny tryb życia i poszukujących uniwersalnego samochodu o niebanalnym wyglądzie.
ID.5 ma być oferowany w dwóch wariantach – standardowym oraz GTX. Pierwszy z nich napędzany będzie silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM. Bardziej sportowa odmiana GTX zaoferuje kierowcy 299 KM. W tym przypadku moc trafi na wszystkie koła, a nie, jak ma to miejsce w przypadku wersji standardowej, na tył. Przewidywany zasięg to około 500 km.
Samochód elektryczny dla każdego, czyli ID.2
Volkswagen przygotowuje również mały samochód elektryczny, który ma się pojawić na rynku najpóźniej w 2025 roku. Jego napęd ma oddawać do dyspozycji kierowcy aż 234 KM, co przełoży się na znakomite osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma bowiem zająć zaledwie 6,9 sekundy. Zapowiadana pojemność akumulatora to 57 kWh. Wartość ta ma zapewnić zasięg na poziomie około 400 km.
Model ID.2 ma być przeznaczony przede wszystkim do eksploatacji w typowo miejskich warunkach. Jego przewidywana cena na rynku niemieckim ma wynosić około 20 tysięcy euro, co uczyni małego Volkswagena jednym z najtańszych aut o napędzie elektrycznym.
AutoVIPek
Dodaj komentarz